lördag 7 december 2013

Hoho jag lever





Jag har haft ont i magen sedan i måndags men det kulminerade i tisdagskväll. Fullproppad med värktabletter flög jag med jobbet till Malmö.
Men natten till torsdag var hemsk så jag åkte till akuten på Södertälje sjukhus. Jag är opererad för gastric bypass där.
Utrustad med stickning och matsäck hamnade jag i en massa väntetid pga alla olyckor på vägarna.


Till slut blev jag röntgad och inlagd på kirurgavdelningen.


Det är ett litet gulligt sjukhus med trevlig personal. Men inte jättemysigt i tv-rummet. Fast mest har jag sovit.
Magontet har gått över men droppet är kvar.
Inte praktiskt att vara svårstucken med rullande och lättspruckna kärl.
Tur man inte är spruträdd....


Men idag, lördag, känner jag mig bättre. Jag har duschat, fått på mig min egen pyjamas och har fått blrja dricka lite.


Te i pappmugg är underskattat!
Snart ska jag få prova lite mat innan jag förhoppningsvis får bli hemhämtad.
När man går ner mycket, i mitt fall nästan 50 kg, uppstår håligheter i buken där tarmen kan fastna, som tarmvred. Det är farligt och måste kollas upp. Nu ordnade det sig utan operation, denna gången.
Trots att det har gjort ont, ångrar jag inte att jag gjort denna operation. Fördelarna är vida större än det här problemet. Och alla får inte det heller....

3 kommentarer:

maja sa...

Härligt att det går åt rätt håll.

Katarina sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Har oxå gjort GP, men hittills klarat mig från större besvär, hoppas det fortsätter så

Hugomamma sa...

Man måste ju inte få dessa besvär. Men det är väl tyvärr ganska troligt att det blir fler gånger om inget görs.
Nåväl, annars mår jag ju jättebra, så det är det jag fokuserar på.