måndag 6 oktober 2014

Marion klar

I fredags tog Emma och jag båten från Solna Strand till Stadshuskajen.


Det var skönt höstväder så vi satt ute och drack rosé. En perfekt avslutning på jobbveckan.


I lördags köpte vi kanelbullar och åkte till föräldrarna i Bålsta. Igår bakade jag egna.


För övrigt var det en pyjamasdag i soffan. Vi tog bara en liten promenad i de vackra höstfärgerna.



Men jag hann sticka klart min Marionkofta.


Mönster: Marion, design Andi Satterlund, finns på ravelry.com.
Garn: Heavens hand, 303 g.
Stickor: knit pro rundsticka 80 cm 5.0 och strumpstickor samma storlek.
Snabbstickad och bra mönster.

2 kommentarer:

maja sa...

fasiken vad du ligger i, själv hinner jag ingenting och nu kan och får jag inte göra någonting

Hugomamma sa...

Du vet väl att jag har svårt att inte göra nånting....
Du ska ta det lugnt och inte göra nånting, med din hand!