måndag 23 februari 2015

Lite av varje

När jag fyllde år för några år sedan fick jag närmare ett kg ullgarn av min bror och svägerska med hopp om att det skulle räcka till ett par vantar.
När jag flög till Budapest såg jag en virkad kofta från Odd Molly som lockade mig.
I måndags nystade jag upp garnet och började virka.


Jag gör fasta maskor så det håller formen bättre eftersom den är lång.


Äntligen fettisdag med semla på jobbet. Efter borttagande av all grädde fick jag i mig den men var sedan tvungen att åka hem och sova. En liten dumpning... Men god var den.


Min bästa väninna Anna ser jag väldigt sällan trots att vi har ca 15 minuters bilkörning mellan oss. Men nu fick vi till det och träffades i Farsta centrum för mat och uppdatering av respektive liv.


När man äter gott måste man röra på sig. Crosstrainern har stått i träda alldeles för länge. Men Hollywoodfruar på tv gick det galant.


Det är gott med nybakat så i fredagskväll rörde jag ihop nattjästa frukostbröd. Det luktade så gott på lördagsmorgonen när maken vaknade.


Jag har köpt en minimuffinsform också. Blir lagom till fikat. Citronsmak är fräscht.


Jag träffade min kära mor i lördags. Vi åkte till Skärholmen för shopping och fika. Vi hade väldigt trevligt.


Söndag med längdskid-VM ger mycket sticktid.
Jag började på en ny mössa eftersom jag ska stickfika med Marie idag och inte kan släp med hela virkade koftan även om jag börjat med första ärmen.



1 kommentar:

maja sa...

Full fart på dig ser jag :)