söndag 7 juni 2015

Du gamla du fria

Igår var det ju nationaldag. Lördag i stan men fler turister än stockholmare...
Vi försöker att skapa en trevlig tradition med att göra nåt, t ex gå på museum eller nåt annat kulturellt och kanske äta nåt gott.
Igår åkte vi till Södra och gick till Slottet.
Vi gick in på Kungliga myntkabinettet och fick liten rundvandring.


Vi åt en god nationaldagstallrik med gott rosévin till.





Nästa vecka kommer den här kyrkan, Slottskyrkan, när det blir Prinsbröllop här.



Naturligtvis köpte vi en mugg....


Den gröna Newsom-koftan fick följa med till jobbet. Jag är väldigt nöjd.


Jag slukade den här boken i ett nafs. Mellan fyra ögon av Denise Rudberg.


I fredags kom sommaren. Och vände... Hemma för att läsa in kursmaterial till utbildning nästa vecka. Men man hinner njuta av nybakad kaka i solen...


En god frukost på nationaldagen, där jag bakade grova bullar. Väldigt gott.



Jag har inte gett upp sonens tröja, än. Ingen tyckte att det var nån bra idé men korta ärmar, så här är jag nu. Snart klar med första ärmen.
Sen får jag unna mig något kul projekt. Vad ska jag göra???



Inga kommentarer: