onsdag 21 januari 2009

Ny väska

Eftersom min förra väska som jag alltid har till jobbet gick hädan förra veckan så var jag tvungen att köpa en ny. Jättetråkigt! Men som tur är så har den lilla affären på min gata flyttrea med 50% och då hittade jag denna tjusiga sak.

Den är jeansblå, i nåt vaxliknande tyg och man kan få plats med både matlåda, bok och stickning utan att det blir trångt...Och så drar jag mitt strå till stacken i finanskrisen och håller igång en liten egenföretagare som vågar satsa på större lokaler. Eller; den var lockande snygg och praktisk.

Så här långt har jag kommit med min vita ull-kofta som jag berättat om tidigare. Jag
känner att det är tröttsamt i armarna så den får vila lite. Tänkte börja sticka en kofta i skala 1:12 i tunnt rosa ullgarn på stickor 0,75. Mer om detta senare....

Nedan ser ni mina hällösa alpacka-strumpor från Galen i garn. Jag gjorde dem bara 35 cm långa, det kändes lagom. Och nu är det bara en dryg vecka tills nästa paket kommer....

3 kommentarer:

Britt sa...

Hej.
Jag stickar också hällösa sockar med garn från Galen i garn.Mina är lila rosa och inte färdiga än.
Britt

Monica Hansen sa...

Den var snygg! jag älskar väskor och har hur många som helst:)

Så när kommer du till Göteborg nästa gång, kanske vi hinner fika på stan?

Hugomamma sa...

Heja på Brittirene! Snart är det ny månad och nytt mönster....
Visst vill jag träffa dig i Göteborg med min nya väska, Monica!Jag vet bara inte när jag kommer ner...Men jag hör av mig i god tid.