onsdag 14 oktober 2009

Stucken gris


Jag ringde till vårdcentralen för att höra hur man ska göra när man tillhör riskgruppen, astmatiker sen drygt 20 år...
-Vi har idag påbörjat vaccinationen, kan du komma vid 3-tiden? var svaret på den frågan.
Så strax innan tre idag infann jag mig på vårdcentralen och fick mitt lilla stick.

Jag har en underbar väninna som skulle ha kommit i helgen på besök, från Malmö, men som fått förhinder. Jag hade bett henne att besöka den amerikanska affären Gray´s American Store och inhandla lite Kool-aid för garnfärgning. Men idag dök det upp ett litet paket i brevlådan med sagda pulver.
Besöket får vi ta en annan gång, för du är alltid lika välkommen, M!
Nu fattas det bara tid att färga garnet, tillsammans med T som är lika sugen som jag...
Vi hade föreläsning på jobbet om stress och hur man motverkar sådan. Föreläsaren nämnde också att det är bra att veta nu i vaccinationstider, att man ska ta det lugnt efter en sådan annars försvinner 50% av verkan...Så nu ska jag lägga mig på soffan och ta det lugnt resten av dagen.
-Bara så att du vet, käre make, för att vaccinationen ska ta bättre....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det vverkar så att VC har inte tillräckligt vaccinationssuga patienter. Jag blev uppringt av min VC och syrran fråga kan du komma nu med samma och få spruta!!! Det passade inte mig på en gång men på fredag skall det bli, fast jag är fortfarande tveksam!!!! Så är det med gammalt sjukvårdspersonal.....
När skall vi färga???
Kram T

Monica Hansen sa...

Ja, stressen är ingen bra kompis.. ta det lugnt:)