söndag 4 oktober 2009

En bulle i ugnen

Idag är det kanelbullens dag.
Undrar om bullen är utrotningshotad eller varför vi firar just idag?
Uppfanns kanelbullen kanske den 4 oktober nåt år??
Nåväl, i ca 2 veckors tid har sonen i alla fall påmint mig om denna dag.
-Mamma, vi ska väl baka kanelbullar den 4e oktober?
I morse sa jag att han skulle hjälpa till att baka eller baka allt själv. Men av en händelse så fick jag baka allt själv i stället.
Han hade glömt bort det. Sanningen var nog att han spelade PS3 med V över nätet och tjattrade med honom att han glömde bort det.
Så här blev i alla fall resultatet. Väldigt god! T om jag har smakat på bullen.

Annars så är det exakt så hemskt väder som jag trodde att det skulle vara. Vi skyndade oss ut i fm och handlade innan regnet kom. Nu kan vi bara sitta inne och kolla inspelade saker på boxen, läsa tidningar och böcker och sticka på sockorna. En klar och en halvvägs....

Jag började på en ny bok i morse
Skuld, av Karin Alvtegen. De få sidorna jag hann läsa innan familjen vaknade och ville ha frukost, fängslade mig.

Inga kommentarer: