lördag 29 december 2012

Babyhalsduk




Man måste ha en halsduk också om man är liten och kall.
Mönster finns HÄR.
Jag har stickat min i Viking Baby ull och Karusell, båda är superwash och mjuka.
Hälften vit och hälften grön.
Praktisk modell som växer med barnet då den blir längre och längre... Det rätstickade mittenpartiet hjälper till.
Sitter bra också när man sticker in änden i hålet.
Kanske får lilla bebben åka hem i början på nästa vecka.
Nu har vi fyndat fler julsaker. En julgran som kommer att hänga på balkongen nästa år och som passar in fint med övrigt. Jula hade 75 % på sina julsaker.
Men å andra sidan så kostade mat och dryck desto mer. Man får ta igen på gungorna det man förlorar på karusellen...
Mat och dryck inför nyår med gäster ett par dagar. Då blir det en hel del...
Nu tillbaka till soffan och skidor.
Tänkte läsa lite för en gångs skull.

6 kommentarer:

maja sa...

De där halsdukarna är jätte bra, har stickat några sånna, både till mina egna och barnbarnen

Hugomamma sa...

Ja, det här nog tredje eller fjärde jag gör....

Anonym sa...

Faster, det låter ngt det! Jag får nöja mig med moster-titeln! Antar att farmor och farfar var stolta och glada! Nu kan du frossa i babystickningar ett tag.
Hoppas ni haft en skön jul
Kram / moster

Knyppeltanten sa...

Jag har skrivit fel namn på axelvärmaren, rätt namn finns nu på bloggen. Sorry.

Smycka sa...

Den är så himla fin och praktisk. =o)

Hugomamma sa...

Tack Knyppeltanten. Jag vill ju också sticka fin axelvärmare...
Moster; Lugn julhelg och fortsatt lugnt i nyår, tror jag...
Hoppas att ni får ett Gott slut, ni också.
Smycka: Visst är den! Och alla babysar ska ha en sådan halsduk...