torsdag 27 december 2012

Nu kan jag lägga till titeln Faster




I natt blev jag faster för första och troligtvis sista gången.
01.40 kom en liten kille till världen en månad för tidigt och väldigt liten.
Jag som planerat att sticka annat tills det var dags, får nu planera om lite. Det gör inget.
Men det är inte lätt att hitta mönster till yttepyttesmå.
Jag googlade lite och hittade ett mönster på mössa som jag kan förminska lite.
Självklart är jag beredd med babygarn. I det här fallet är det Viking Baby ull i en färg liknande päronglass. Jag gillar päronglass så jag är nöjd. Garnet går dessutom att tvätta i maskin och sticks inte.
En liten mössa med öronlappar och knappslå under hakan.
Idag har jag klippt mig. Kort. Väldigt kort. Skönt!
Jag har också lämnat tillbaka ett par byxor på Lindex, köpt en dunkappa, skjorta och tröja på MQ och ett par andra byxor på Lindex. Allt detta tillsammans med tålmodig make som bjöd på lunch med vin i stan.



Det var nästan som en arbetsdag, 6,5 timmar borta från soffa och pyjamasbyxor.

2 kommentarer:

maja sa...

grattis till faster. Mysigt att sticka till de små. Ska väl börja lite smått jag också,Elin får ju sin i april om det går som det ska. Victoria miste ju tyvärr sin.

Anonym sa...

Grattis faster! Ja nu har du lite att göra.trevlig man du har som gillar shopping o vin till lunch!/Bubbi