onsdag 12 december 2012

Julmatsdags




Idag har vi ätit julmat med jobbet.
Vi var på Bällsta bro värdshus i Sundbyberg.
Nära jobbet och nära till tåget hem.
Jag äter inte så mycket, så jag måste välja och vraka bland maten på tallriken.
Lax, lite sill, julskinka och en vörtbrödmacka. Sen smakade jag på sillsalladen och ägget.
Gott med lagom mycket julmat.



Hemma hos den sjuke sonen fortsatte jag med jultemat; Naturgodis.
En slags chokladkola med kokos och corn flakes i. Sonen vill ha sådana på sin födelsedag, men han fyllde igår. Jag hade glömt av det men sonar med att göra idag.
Han har inte upptäckt det än... De står på kylning ute...



Nu är den senaste Pyttipanna-sjalen blockad och klar.
Jag stickade den på uppdrag åt garnaffären på gatan, Knåpa.
42 gram silkemohair.
Stickor 6, 80 cm rundsticka.
Mönster hos garnomera.wordpress.com

I morgon överlämnar jag den.

3 kommentarer:

Ingrid - Inola sa...

Så jättefin sjalen blev! Jag har också kommit igång med en pyttipanna-stickning och äntligen fått kläm på spetskanten så att jag kan sticka utan att slaviskt följa mönstret varv efter varv. Hur kul som helst!

Hugomamma sa...

Lycka till! Det kommer att gå jättebra!

Anonym sa...

Åh, vilken fin Pyttipanna :D