måndag 17 december 2012

En dag jag kommer ihåg




Ikväll, om ca 6 timmar är det 16 år sedan våra vägar korsades första gången, makens och min.
Vårt gemensamma liv startade med ett samtal om postnummer till julkort mitt i natten på Posten kundtjänst. Mer än så säger jag inte, men jag har bra kundkontakt... Hur romantiskt som helst, tycker jag.
Blommorna ovan skickade jag förra veckan till maken på jobbet, som för sen födelsedagsblomma och för tidig årsdagsblomma.
Lite romantik i vardagen. Och faktiskt så står blommorna fortfarande nu en vecka senare.



En grå halsduk hann jag med igår också, förutom virka tofflor.
Och så startade jag en mössa som jag tror blir klar idag, så jag kan sticka en krage också tills onsdag när jag ska till Litet nystan och lämna allt till Hjälpstickan.
Om jag inte hinner kommer de med nästa omgång efter helgerna eller så....

Inga kommentarer: