fredag 28 december 2012

Mössa klar till litet huvud




Så här ser han ut, Zacharias.
En dag gammal visas han upp för glada släktingar på annan ort än Göteborg.



Mössan blev klar igår kväll.
Mönstret finns HÄR
Där var minsta storleken 38 cm huvudomkrets och Zacke hade bara 33 cm.
Lagom till prematur gjorde jag så här:
Lägg upp 94 maskor, sticka kanten 3 cm. Efter vikvarvet stickas det till 10 cm.
Öronlapparna la jag upp 23 m men stickade i 3.5 cm innan intagningarna.
Jag sydde på öronlapparna ca 2,5 cm från sömmen.
I övrigt som mönstret.
Jag vet ju inte om mössan passar, men den passar nog bättre än om jag stickat helt enligt mönstret.
Viking Baby ull, stickor 2.5 och 3.

Även idag har vi shoppat. Vi var i Barkarby på väg mot Bålsta och middag där.
På Rusta hittade vi julsaker, som vi i och för sig inte behöver men kan vara kul ändå.
Sonen hittade Lego och var lycklig.
Jag hittade en grå jack/kappa på Lindex. Och så besökte vi outleten utan att handla.
Jullunch och middag hos föräldrar i Bålsta, där vi även delade julklappar.
Nu hemma i soffan igen, iklädd pyjamas. Jag älskar denna klädsel.
Ska sticka en liten halsduk som passar mössan.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Grattis till din nya fina titel faster! Så fin han är lille Zacke...

Hugomamma sa...

Visst är han! Lik faster, tror jag bestämt....