söndag 25 oktober 2009

Söndagspromenad-dag

Vaknade ganska tidigt, fast jag var utsövd. Men så var det också en extra timme i natt.
Satt och läste min bok, när sonen kom ner och även han tog upp en bok och läste. I alla fall 10 sidor...
Efter frukost försvann sonen upp till sitt rum. Men så ringer telefonen och vips var sonen igång och borstade tänder och fick på sig, utan tjat.
En kompis ville ha ut honom.
Kan man köpa den tjänsten av nån kompis; ring och fråga om de kan leka, så är han igång...Hm, ska fundera på hur man ska kunna få till det....
Maken och jag gick ut, när vi trodde att regnet hade upphåll. Det hade det också, tills vi kommit halvvägs...Sen var det som om nån stod med blomsprutan och sprutade så där fint...
Vad kan man göra då? Jo, man kan göra en äppelpaj med vaniljvisp. Med te och kaffe till så är dagen räddad i alla fall. Lägg sen till stickning och TV med massa program som man missat i veckan. Det är bara Kobra man kan se en söndag och kanske Trädgårdsfredag...
En halsduk är i alla fall stickad till Hjälpstickan. Jag kände att jag måste få ihop en påse med saker så jag kan komma iväg och lämna den.
Nu är det Dansbandskampen...Vet inte hur länge jag står ut...Nej, jag måste byta kanal, NU!!!
Tillbaka till strumpstickningen där halva benet är klart.

På återseende!

Inga kommentarer: