tisdag 13 oktober 2009

Inga fler kalla fingrar

Idag har jag varit ledig. Underbart!
När jag vaknade önskade jag att det regnade lika mycket som i går morse. Det gjorde det inte, men det var kallt.
Sonen skulle till tandläkaren vid 9-tiden och vi kunde ta det lugnt.
En mjölktand ville inte lämna sin invanda plats i käken på sonen, så tandläkaren Anna fick rycka ut den. Nästa tand stod på tur för att komma rätt...Efter bedövningsalva och senare spruta plockades det fram en stooooor tång för ändamålet. Sonen missade storleken på verktyget och var frågande till att det redan var klart.
Det var en orädde föräldern som var med, moi!
Här är mina färdiga fingervantar. Ska bli härligt att få på sig dem, istället för de svarta färdigstickade akrylvantarna, som jag måste bekänna att jag har...
Annars så har jag använt min lediga dag till att tvätta golvet i nästan hela huset. Inte så kul att göra men behövligt. Det springs så mycket ut och in med skor på under sommaren och det är så skönt att få det gjort.
Suttit i soffan och stickat och kollat på TV har jag också hunnit med.
T fick mig att lova att sticka en jordgubbströja till en fyraåring och nu är bakstycket och halva framstycket klart.
-Akryl, akryl, du textiliernas mördare, som en ung poet uttryckte det på 80-talet i Göteborg. Tröjan stickas i akrylgarn och jag får rysning bara jag tar i garnet....Men snart är den klar.
Jag har även beställt en Åbokryssning under höstlovet för familjen. Bara fram och tillbaka men det är skönt att komma hemifrån lite och koppla av.

4 kommentarer:

maja sa...

Härligt att det gick bra hos tandläkaren. Besvärligt när inte mjölktänderna vill ramla ur. Har en systerdotter som fyller 18 nästa vecka hon har också en mjölktand kvar ska bli operation snart. Vantarna blev jätte fina ska nog prova på dem jag med. Maja

Smycka sa...

Själv har jag en otrolig tandläkarskräck! *hövva* Skönt att det gick bra för sonen i alla fall! =o) Fingervantarna ser jättehärliga ut! Trevlig färg! Själv har jag inga problem med att sticka i akryl. *hihi*

Kramkram =o)

Anonym sa...

Du är beundransvärd att du offrar dig att sticka i akryl.
Det är inte lätt med finska matematiken!!!!!!
Men hoppas att Åbo-kryssningen ger lite klarhet hur man räknar på finska....

Kram T

Hugomamma sa...

yxi kaxi kolme nämi vise....Låter lite finskt i alla fall.
T= Pansartröjan är snart klar, bara två ärmar kvar...
S= Jag kan nästan somna hos tandläkaren...Träningssak, för jag var rädd när jag var liten
M= Vantarna var väldigt lätta med alla säkerhetsnålar.