måndag 5 oktober 2009

Kalla fötter och varmt hjärta

Idag lunchade jag med en gammal vän från Göteborg, A.
Trots sina modiga 49 år är han som en liten pojke som bara vill ha roligt jämt...Fast arbete, nej tack!
Jag kan beundra honom för hans beteende, fast jag vet att jag aldrig skulle kunna ha det så. Men han får uppleva en hel massa som vi måndag-fredagsjobbare aldrig får.
Att åka på en 2 månader lång semester dit lusten för en, till Asien. Ja tack, men bara med en massa planering innan. Jag kom till Norrland...Men jag har fast arbete.

Jag hann klart dessa sockor igår kväll. Känns som om de behövs med en gång.
Sen plockade jag fram "Sticka småvarmt" och påbörjade fingervantar i samma garn.
Jag har aldrig stickat fingervantar förr, men nån gång ska vara den första. Nu.
Kanske är det lika pilligt som jag alltid trott att det är, men den som lever får se. Kanske blir de klara, kanske inte...

På spisen kokar en köttgryta med lök och morötter. Det är höst!

2 kommentarer:

maja sa...

Ja, inte är det många som lever ett så fritt liv, man måste nog vara lite tuffare än vad man är Men det är härligt med folk som går mot strömmen. fina sockor

Anonym sa...

Det är så skönt att känna igen sig i sockorna. Många likadanna par hemma hos mig. Jag får ingen ångest att vara lika duktig som du där känner mig jämställd!!!!(Lol)
Kram T