lördag 17 augusti 2013

Kräftskiva





Jag älskar kräftor. Alltså havskräftor.
Andra kräftor tycker jag om, men jag fullkomligt älskar havskräftor.
Att då bo på östkusten och inte västkusten är jobbigt.
Det är mycket dyrare och svårare att få tag på havskräftor.
Vi har lyckats. De är visserligen inte sprillans färska, men inte frysta. Och det är havskräftor.
Förut kunde jag äta några kilon. Nu betydligt mindre. Men jag njuter lika mycket.
Vi ska alltså ha kräftskiva med grannarna.
Tänk nu inte "Svenska hjärtan".
Det är inte Börje och Hellen, det är vi och vi har gjort det förut och vi är bara 4 st.
Våra barn kommer troligtvis inte att vara med, de är upptagna av annat. Vår son kom hem efter natt hos kompis för att lämpa av väskan och åka till stan.
Kanske finns någon räka kvar till honom...
En ostpaj med stark prästost med romsås till, diverse kex och smörgåsar. Till de andra. Jag ska bara äta kräftor och räkor.
Jag tror ingen kommer att vara hungrig...
Nej, nu måste jag sätta fart igen.
På återseende!

Inga kommentarer: