lördag 21 december 2013

Ledigheter och trevlighet





Igår morse började jag dagen med simning. Tända ljus på kanten och lugn musik i högtalaren.
Skön början på dagen.


När posten kom fanns min bok med. Älskade koftor... Kanske ska göra klart Emeliekoftan först. Men sedan...


Igår fick musen en tomteluva.
Sonen vill ha henne, när allt är klart.


Igår var det också dags för makens arbetes julmiddag. Outfiten är klänning från Dublin. Skön trots att den är smal.
Vi var på Syster & bror.


Efter maten var det dags att hoppa runt och dansa. Länge sedan jag hade så trevligt! Hemma sent... Men sonen med kompis var uppe ett par timmar efter att vi gått och lagt oss.
Idag är vi sega.


Trots seghet har jag stickat vantar till musen men inte sytt fast, det stod inte i instruktionen. Det gör jag i morgon.


Och så var det dags för en annan tradition, bränna ner Gävle-bocken.
God jul!

Inga kommentarer: