söndag 6 april 2014

40 år idag





Idag för 40 år sedan vann ABBA i Brighton med Waterloo.
Jag har alltid varit ett ABBA-fan.
Jag och kompisen öppnade fönstret i mitt rum, hade ABBA-skivorna på högsta volym, dinglade med fötterna utanför fönstret och sjöng med i alla låtarna. Hopprepet var mikrofonen...
Varje jul fick jag min ABBA-skiva på morgonen i namnsdagspresent för att hålla mig lugnt hela dagen. Redan samma dag kunde jag alla texter, på engelska trodde jag.... Det lät i alla fall som engelska.


Idag var det premiär för ABBA-kören. Detta direktsändes på Aftonbladet.se. Klart att jag lyssnade!


I morse stod det klart att garnet inte skulle räcka till hela sista ärmen. Fick med mig maken till Farsta för att köpa ett nystan till. Tittade på vårskor till mig men jag hittade inga som lockade. Provade några men inga följde med hem.
Jag var inte på shoppinghumör helt enkelt. Konstigt!

Inga kommentarer: