onsdag 30 juli 2014

Garn, garn...

Jag hade med mig två stickningar på semestern men stickade bara på denna koftan.


Nu är den klar, dock utan knappar.
Garn: Cotton 8/4 i diverse färger med ljusblått som bottenfärg. Totalt 197 gram.
Mönster: häfte 1406, modell nr.9 från Sandnes garn Bomull.
Stickor: rundsticka 2.5 till resåren och 3 till resten, metall.
Virknål: 3


Jag köpte en hel del garn på semestern. Det melerade näst längst till vänster i Gränna på Syster Lyster.
Tweedgarnet till höger och de två gröna och turkosa härvorna i mitten köptes hos Tant Kofta. Resten i Flensburg. Totalt 1300 gram.


Jag läser en deckare när jag inte gör annat. Skuggpojken av Carl-Johan Vallgren. Den är bra!


Jag har lagt in gurka idag. En som inte behöver kokas nån lag till, bara lägga i spann.


Vi åker och badar på morgonen när sonen cyklat till jobbet. Sundby är lugnt och stilla.
Bad, frukost och tidningsläsning.
En perfekt början på dagen.









Inga kommentarer: