söndag 10 augusti 2014

Sista skälvande semesterdagen


Igår åkte sonen till Skara Sommarland med kompisens familj.
Vi åkte också och badade men i Sundby.


Vi var alldeles ensamma och vattnet var varmt.





När vi ätit frukosten och läst tidningen gick vi runt udden. Vi har aldrig varit nån annanstans än vid badplatsen.


Till middag åt vi kräftor och goda ostar.






Jag fick ett ryck och rörde ihop nattjästa frukostbröd, recept hittade jag på kokaihop.se.


I morse bakade jag ut och gräddade dem. Underbart goda.



I morse stickade jag klart kanten på min Cladonia shawl. Här blockas den.


Mönster: Cladonia shawl, finns på ravelry.com
Garn: merinoull limefärgad 32 gram och merino sockgarn blåmelerat 98 gram, totalt 130 gram
Stickor: 4.5 rundsticka 80 cm knit pro.
En rolig sjal.

Inga kommentarer: