lördag 6 september 2014

Tant Kofta kofta

Jag har startat en Tant Kofta kofta.
Den stickas uppifrån och ner. Garnet köpte jag i Tallinn för några år sedan och har höstens färger. Merinoull och bambu, så det är mjukt och skönt.



Det gäller att prova sig fram så hoppas jag att det blir bra i slutändan....


Jag gav upp min förra bok, den var knastertorr och aptråkig.
Istället plockade jag fram Förlåtelsen av Hanne-Vibeke Holst.
Jag nästan slukar den och har svårt att lägga ifrån mig den.
Det är första boken jag läser av henne.


Emma och jag önskade oss bort ifrån matlådan på lunchen så vi promenerade till Signalfabriken i Sundbyberg och köpte grillat surdegsbröd med chevre och rödbetor. Hur mumsigt som helst.


Igår träffade jag gamla kollegor från Tumba-tiden för lite mat, prat och vin. Här god tapas med rosé.


Tack Lotta, Carina och Mattias för en trevlig kväll.

2 kommentarer:

maja sa...

Du får ge mig dina bästa boktips. den 6/10, ska jag operera handen och kommer inte att kunna handarbeta på ett tag :)

Hugomamma sa...

Vi hörs om böcker.... Deckare? Feelgood?