söndag 19 oktober 2014

Grå söndag

I morse vaknade jag tidigt, som vanligt. Jag satt i min soffa och stickade när M smsade en förfrågan om promenad.
Det hade regnat hela natten och morgonen, men nu hade det slutat.
Klart att jag gick ut.


7 km blev det.
Igår kväll började jag på en tröja på ett nystan. Men vilket nystan... 500 g i ett nystan.


I torsdags stickade jag klart denna lilla kofta.
Mönster: babydrops 16-3
Garn: mjuk ull 128 g, vitt och melerat garn. Storlek 6-9 månader.
Stickor: 2.5 rundsticka


Jag teststickade en sjal, som jag repade upp, två gånger... Nu är jag inte sugen längre, fast sjalen är jättevacker. Jag låter den vila lite.
veckan var det lite


I veckan var det lite kallt. Sonen saknar halsduk.
Jag hittade några nystan Nordlys i blåa toner. 51 gram gick det åt.
30 maskor på stickor 4.5.
Ett varv resår och ett varv rätstickning.
Jag tror att den är 160 cm lång eller så och kanske 20 cm bred.
Hoppas att sonen blir nöjd.

Inga kommentarer: