måndag 8 december 2014

Envis

Nu är det pyntat även på jobbet. En röd stjärna sprider sitt ljus i mitt fönster.


Vi tog en sväng till Ikea i måndags. Sonen ville ha kuddar och lampa och jag nya ljus. Sen följde det med andra saker med...


I tisdags idkade jag socialt umgänge med fd kollegor på Vetekatten i stan. Kul att hålla kontakt med lagom mellanrum.


Äntligen kom då min inköpta bok om stickade ok-tröjor. Längtar tills jag kan unna mig att starta en sådan. Först måste annat bli klart.


Men en liten adventstickning kan nan slinka emellan med. Tålamodspåsens årliga blir i år fingervantar.





I lördags fick jag med mig maken på julmarknad i Nynäshamn. Det berodde säkert på att det var ånglok inblandade... Här i Tungelsta stod vi och frös innan det äntligen kom. Vad gör man inte???


Inte var det varmare i Nynäshamn... Vi köpte inget men en trevlig tur var det. Sprang på vänner jag inte sett på 5 år eller så.


Jag gjorde klart ena ärmen igår och ska börja med nästa ikväll. Snart...,


Nu till min envishet; Tant Kofta och Eddy har skapat en garnklubb som öppnade kl14 igår. Eller skulle ha öppnat då. Tekniskt strul startade klubben 15.10. Jag satt och uppdaterade hela tiden. Och jag kom med. Tjoho! En sprallig garnlåda kommer 4 gånger. Spännande!



Inga kommentarer: