tisdag 3 mars 2009

Mitt dåliga samvete

Här är mitt dåliga samvete, av andra kallad cross-trainer. Det är en fenomenal uppfinning där man går och samtidigt rör på armarna. Det hänger ihop...
Efter 1,5 år har jag äntligen fått igång datorn på makapären...Det är inget kul att bara gå med samma motstånd hela tiden. Men mellan inköp och igångsättande av datorn på makapären finns en instruktionsbok. Detta djävulens påfund! Jag läser aldrig instruktionsböcker eller manualer. Skulle jag råka öppna sådan så letar jag efter det ord jag vill veta nåt om, läser meningen före och eventuellt meningen efter...
Jag försöker själv...Med resultatet som i detta fallet; varje gång jag har använt makapären har kostat 1000 kr, dvs jag har stått på den 4 gånger, hittills.
Men nu när den är igång, inställd på mig som använadre 1, ska det bli ändring.
Jag har ställt den så man kan se Tvn och passar på när maken inte är hemma, för han stör sig på ljudet som kommer från dessa tingestar, dvs mitt flåsande och eventuella mekaniska ljud.
Jag hade lånat en gammal motionscykel för några år sen som också stod framför TVn. Men den lät ju, så först fick jag bara cykla i reklampauserna och sen inte ens då. Då åkte den upp på mitt rum, utan TV och då sket det sig; jag cyklade aldrig mer på den...
Rapport kommer när jag är smal som en pinne. ( Nu finns det olika definitioner på pinnar...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

samma dåliga samvete här, Tänker varje kväll, imorgon ska jag börja, men, men

Hugomamma sa...

Skönt, då är jag inte ensam...
Men som Christer Björkman sjöng; I morgon är en annan dag....