lördag 16 juni 2012

Man kan fira av olika skäl



Idag åkte maken och jag på en liten utflykt. Denna gång till Rosenhill, halvvägs mot Nynäshamn.
De är kända för sina goda mackor och bullar som bakas på plats.
Vanligtvis är det fullt med folk, men vi kom precis före anstormningen.
Jag träffade en gammal kollega från Posten Kundtjänst som jag inte sett på 11 år, sedan jag slutade där, Pirjo eller Purjo som vi kallade henne då...
Hon blev glad att äntligen få träffa maken som hon hört hur jag träffade, när jag jobbade där. En skröna som lever kvar på kundtjänst...Tar vi en annan gång...
Men vad firar vi då?
Inte att sonen åker tåg med farmor till Fristad, absolut inte!!!! Vi firar att det är lördag och ledig dag, fast det regnar, att det bara är tre arbetsdagar kvar till semestern....
Här är i alla fall sonen som vi släppte av i Flemmingsberg, där farmor och hennes kollegor skulle ta tåget hem till Borås efter gårdagens bravader på Gröna lund med omnejd.
Vi kommer till farmor och sonen på torsdag kväll.
När sonen skulle proviantera inför tågresan hittade jag en tidning som alltid inköptes inför semestern när jag var liten Modesty Blaise/Agent X9. Egentligen var det min far som skulle läsa den, men både jag och brodern slukade den och älskade den. Det händer ibland att jag köper ett exemplar, som nostalgi.
Nu ska det virkas fler afrikanska blommor.

Inga kommentarer: