söndag 17 juni 2012

Nu blommar det!




Nu har blommorna lagt sig i högar och kanske har jag virkat rätt antal. Om inte är det bara att göra några till...
Jag har klippt av de återstående friska rosorna från förra veckan, och lagt i en skål. Som mormor gjorde...
Jag gör ganska mycket som mormor gjorde, även om jag inte reflekterar över det dagligen.
Vanor skapas ofta när man är liten och se hur de man umgås med och tycker, om gör.
Sedan kan man naturligtvis även skapa egna vanor, på äldre dar....
Det är skyfall ute, så jag flyttar mig nog inte långt ifrån min soffa, förrän ikväll, när jag ska på teater. Hoppas att det slutat regna då.
Jag tror jag ska se De tre musketörerna på Stockholms Stadsteater med Muminfamiljen.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Och nu vet vi vad som döljer sig under kilten ;)

Hugomamma sa...

Absolut! Men det är överskottsinformation...;-)