söndag 18 november 2012

Grå dager




Jag vet inte om man kan kalla det dagsljus, det som är idag. Det är grått och mulet och mörkt ute. Kallt är det också, det blåser.
Men jag har i alla fall tagit kort på min lila volangsjal som blev klar i veckan.
Ett nystan volanggarn, inhandlat i Tallinn i somras, stickot 4 i metall. 4 maskor, vänd tills garnet tar slut.
Tråkigt att sticka men ganska effektfullt. Återstår att se om jag använder den....

Sonen är på första konfirmationsträffen idag. Först gudstjänst och sedan information och lärakännavarandra.
Maken och jag passar på att shoppa.
1 bordslampa till vardagsrummet, en ny fasadflagga, några tröjor till mig och ljus. Och några sladdar eller liknande...
Nu fika i soffan, senare middag hos vänner. En skön helg är snart till ända.

Inga kommentarer: