onsdag 14 november 2012

Lite twist i livet




Jag har stickat i svart kid mohair i en evighet. Eller i alla fall någon vecka eller så...
Nu är den klar; Mohair twist sweater.
Drygt 3 nystan, ca 80 gram gick det åt. Stickor 4. Mönstret finns i boken "Knit red, stitching for women's heart health.
Det är inte så roligt att sticka i svart, men själva tröjan är kul.
Jag gillar vridningen på framstycket.
Jag funderar på att använda twisten på en annan tröja, kanske i annat garn och lite längre.
Men till jeans med t-shirt under är den helt ok!

3 kommentarer:

Smycka sa...

Den är jättefin! =o)

Hugomamma sa...

Tack kära du!
Längesedan vi stötte ihop...
Allt bra?

Smycka sa...

Jag har varit väldigt dålig på att blogga ett tag. Försöker ändra på det. *hehe* I vanliga fall mår jag väldigt bra. Dock inte just nu.

Gillade verkligen denna tröja.