lördag 13 april 2013

Småttigt gulligt




I morse skulle jag fortsätta med babybyxorna till brorsonen.
Men min iPad ville ha mer ström än vad som fanns kvar... Mönstret jag stickar efter ligger på paddan och det blir så småttigt om jag ska ha mönstret på telefonen.
I tv-soffan, när jag slötittar på nyhetsmorgon, kommer jag på att jag kan virka lite istället.
Upp till mitt rum och leta efter garn, mönster och virknål.
Konstigt nog gick det fort och tyst, så make och son kan fortsätta att sova en stund till.
Efter frukost drar vi till polisen och hämtar sonens pass. Idag bara 10 minuters väntetid, att hämta pass. Att göra pass tog minst 1,5 timme.... Good luck!
Lämna son och dra iväg för matinköp.
Lunch och sedan äntligen tid att virka vidare på skorna.



Hoppas de ska passa de små fötterna.
Mönster: Järbo garns mönster 91034, finns som gratismönster på www.jarbo.se
Garn: Järbo soft cotton, 42 gram
Virknål: Inoxal 4.0, jag virkar hårt, annars 3.5.
Lätt mönster, även för mig som inte virkar mycket och speciellt inte efter mönster.
Nu har jag hittat annan färg, så det blir nog ett par till. Minst...

1 kommentar:

Muminmamman sa...

Söta! Men akta dig - det är gravt beroendeframkallande att virka... Också....