lördag 19 april 2014

Påsk

Påsken är här. Gräset växte upp trots gamla torra frön.
Även om det var stilla veckan och igår långfredag, så tvättade jag fönster i vardagsrummet och svabbade balkonggolvet. Gatan är sopad och vi är redo för utesäsongen.
Vi har besök av vän och vi frossar i påskmat till lunch, tar en promenad och äter sedan middag. Fruktsallad efter gör att magen känns bra, trots allt.
Igår stickade jag klart min Maskrossjal.
Mönster: Maskrossjal, av Garnomera Maria S. Mönster finns på hennes blogg.
Garn: diverse olika garner som tvåtrådigt ullgarn, Alpaca och Kauni. 184 gram blev det. Jag har använt lite grövre än i mönstret.
Stickor: 5.5 bamburundsticka 100 cm. Alltså en storlek grövre än mönstret då mina garner var lite grövre än i mönstret.

Jag gjorde inte alla delar i mönstret exakt men alla delar är med. Allt berodde på garntillgången.
Väldigt nöjd och det blir fler, troligtvis inom denna helgen. Rolig.
Kommer att skickas till vän som behöver värme och omtanke.

Inga kommentarer: