lördag 31 maj 2014

Klart

Nu är jag klar med min Surry hill cardigan.
Jag vaknade tidigt och satte igång med det sista på koftan. Deadline är idag.


Mönster: Surry Hill, design Maria Magnusson knitwear, finns på Ravelry från i morgon.
Garn: Muskat från Drops, 261 gram.
Stickor: 3.5 och 4 mm rundstickor.
Jag hade kommit till avmaskningen vid halsen, när jag kom på efter att ha repat upp en gång ned till ärmarna och stickat upp igen, att jag hade en rapport för lite på ena framstycket. Bara att repa upp igen, alltihop. Gör om gör rätt.
I onsdags började jag om igen, stickade på lite på kvällen. Stickade lite på morgon och kväll både torsdag och fredag och i morse. Klockan 10 var jag klar.
Nu ska den bara blockas och få knappar, så är den klar att använda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt! Du är så duktig! Kram T