torsdag 2 juni 2011

Lite av sommarfrukost

Idag kommer det ju ingen morgontidning. Man kan knappt äta frukost utan morgontidning...
Alltså tar man en annan tidning som man inte hunnit läsa...Situation Stockholm.
Det är inte så ofta som jag köper den tidningen. En av anledningarna är att jag numera inte arbetar inne i city, utan i Sundbyberg, där man inte ser dem så ofta, de som säljer just denna tidning.
Det är de hemlösas tidning, motsvarigheten till Faktum i Göteborg.
Nu finns det säkert hemlösa i Sumpan, men jag ser ingen som säljer tidningen.
Denna tidning fick jag dock tag på utanför Willys i Älvsjö, en lördag när vi var där och handlade.
Jag försöker att köpa av kvinnliga försäljare, men de är också svåra att hitta. Men nu var det alltså en tjej, som sålde till mig. Kanske en som fått ta del av Hjälpstickans stickade bidrag. Hade lite lust att fråga, men det fanns andra i hennes närhet, så jag ville inte störa...
Frukosten är som synes, Hallonyoghurt med färska jordgubbar, rostat bröd därefter och en kopp te.
Detta kunde kännas välförtjänt, då vi gick på morgonpromenad redan 6.45...Soligt och nästan varmt...
Annars laddar jag upp för Helsingforsresan med att ligga i soffan och småsova. Eller kanske sov jag, helt enkelt...Skönt var det i alla fall!

Inga kommentarer: