onsdag 1 juni 2011

Tjoho, jag är tillbaka

Igår hade vi pensionsavtackning för två Lennartar.
Det var varmt, det var god mat, det var gott vin, i massor och så naturligtvis drinken Lennart.
Det är anledningen till att jag inte hann skriva igår.
Vi hade så trevligt på vår takterrass på jobbet, så det var svårt att slita sig och gå hem. Men jag var hemma redan kvart i åtta, på kvällen, men kanske inte i rätt kondition. Ganska så snart somnade jag i soffan och flyttade sedan bara upp en våning...
Idag är jag mer fit for fight, fast jag var på jobbet den vanliga tiden.
Vi kalasade på gårdagens rester på lunchen, väldigt gott och trevligt.
Nu är jag lite igång med ihopsättandet av rutor. Så här långt har jag komit hittills...
Vi ska grilla idag. Solen skiner, trots regnskurarna i morse, som inte alls ingick i våra planer.
Jag hittade jordgubbar i affären igen och tillsammans med lite glass blir det en perfekt avslutning på middagen.
Vad det är skönt med fem dagars ledighet, utan att behöva ta semester. Jag ska njuta av att få sova utan att ställa klockan.
Ja, nu kanske vi ska ställa klockan när vi ska av i Helsingfors, så vi hinner äta frukost innan...Men resten av dagarna, kan man ju slippa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tar sig sade.....

Funderar att börja virka Odd Molly sjal. Vad tycks??

Hoppas att ni får bra det i mitt gamla hemland. Ni kanske hinner lära några finska ord, hah-hah-haa!!!
Kram T

Ingrid - Inola sa...

Vad roligt - precis de rutorna håller jag också på att virka. Har ett hundratal rutor klara, men så är det alla trådar som ska fästas osv, så jag har tagit en paus. Har du hittat en koftmodell som skulle kunna funka? Jag hade tänkt mig att göra en pläd, men jag kanske ändrar mig ...