fredag 13 januari 2012

Okej, jag fattar!

Det är fredagen den trettonde...
Jag klarade mig ända tills jag skulle cykla hem.
Nyckeln går av. I låset.
I morse när jag cyklade iväg var det bara kallt, lite halt...Jag cyklade försiktigt ner till stationen, utan missöden.
Nu när jag skulle hem efter att ha varit och handlat mat, var det lite kallare, det hade snöat och var lite isigare.
Knappen till baklyset var seg, men jag fick på det.
När jag sedan stoppar i nyckeln till wirelåset, fick jag knappt i den och när jag väl fått i den och vrider runt, får jag alltså halva nyckeln i handen, den andra sitter i låset.
Okej, jag fattar att jag kanske ska gå hem, men jag hade gärna haft med mig cykeln hem. Nu står den kvar vid stolpen.
När jag kommer hem, äter sonen och jag grillad kyckling.
Efteråt ska jag tvätta händerna på gästtoan. Då går lampan, eller ja, den säger poff och allt blir svart.
Har jag talat om att maken är på konferens i Danmark? Jag är ensam hemma och det är fredagen den trettonde...Ingen bra kombination.
Alltid när maken är borta händer det saker. Stora saker, som att varmvattensberedaren slutar fungera eller frysen börja läcka eller liknande.
Lägg där till fredagen den trettonde.
Ingen bra kombo!
Jag kan leva med en svart toa, men låset behöver jag hjälp med att få bort...
Nu ska jag inte ut mer, så jag kanske klarar mig vidare....
Men väninnan J och jag skrapade fram två nya trisslotter, så lite tur var det idag.

Inga kommentarer: