torsdag 9 februari 2012

Ingen förändring

Både soffan och TVn får sällskap hemma idag igen och så även i morgon.
Jag orkar helt enkelt inte att ta mig till jobbet. Min astma mår inte så bra heller när det är kallt ute och förkylning i kroppen.
Men igår fick jag tillbaka lusten och orken att sticka, alltid något.
Så jag låg i soffan och såg på TV och stickade en lång halsduk som jag sedan sydde ihop.
Den blev precis som jag ville ha den. Och så blir jag glad åt färgerna; rött, brandgult och lite turkost. Säkert finns det fler färger i duttarna...
Nu fortsätter jag med den gröna sköna sjalen. Det är inte så mycket kvar tills det är dags för kanten.
Jag har kollat så att det nya som ska läras ut nästa vecka är klart, så jag kan lägga det på is och behöver inte oroa mig mer...

Inga kommentarer: