fredag 14 juni 2013

Fast med danska böcler

Nu har jag läst ut den redje boken i serien om Avdelning Q av Jussi Adler-Olsen.Denna, Flaskpost från P, är lika suggestiv och spännande som de två föregående.
Jag kan inte lägga ifrån mig boken, hjärtat dunkar och jag är rädd, spänd och helt fast i boken.
Jag lånar ut dem till vännen J som är lika fast som jag.
Och nu har jag börjat med den sista jag har... När kommer nästa? Ska jag få leva över sommaren utan den?
Igår kväll hade jag en stilla kväll med stickningen och fjärrkontrollen i min hand.
Minimalt med sport på min TV, vilket det inte skulle ha varit om jag inte varit ensam, om maken inte hade varit på jobbaktivitet. Även sonen kom hem sent.
Jag fikade när jag kände för det, två gånger t om.
Och jag stickade så mycket som jag kände för. En lugn hemma kväll helt enkelt.
Ikväll sista kvällen innan sonen åker iväg på ett 12 dagar långt äventyr med konfirmationsgruppen till Ottsjö.
Känns lite som semester trots att jag jobbar, för att man kan göra vad vi vill utan att behöva passa son.
Två kalvar på grönbete.

Inga kommentarer: