lördag 29 juni 2013

Lugnt




Jag gick ut och gick nästan 6 km i morse vid 7-tiden.
Jag har letat fram mina gamla hantlar som man fäster med kardborreband runt handleden.
De var lite stora men fungerar nog ändå.
Det var redan varmt ute och tillsammans med hantlar gjorde att jag var lite varm när jag kom hem 45 minuter senare.
Det är skönt att gå och när jag går lyssnar jag på någon podd, gärna Adam & co. Det händer ofta att jag skrattar högt... Eller ler stort. De är sjukt roliga.
Maken och jag går till centrum i solen. Klänningen är sval, det känns som semester.
Köper lunch, fika och jordgubbar och så hem igen.
Det är nu det ser ut som på bilden ovan.
Jag börjar baka tårtbottnar till konfirmationen nästa lördag.
Sonen har beställt marsipantårta. Kanske prinsesstårta men med annat innehåll. Men det blir grönt marsipanlock i alla fall. En vit och en brun botten. Jag gillar nämligen chokladbotten till marsipanen.
Sedan tänkte jag ha mosade jordgubbar i grädde mellan bottnarna eller nåt sånt...
Mmm, mat börjar planeras.



Jag har en del kokböcker som inspiration.
Annars är det sol och radio/böcker som gäller.

Inga kommentarer: