söndag 21 juli 2013

Det finns för många Bengt i vår familj





Morgonen startade som vanligt, kan jag nu säga efter 3 gånger, med powerwalk till Gömmaren med Muminmamman. Väl där välförkänt nakendopp.
Väl uppe igen ser vi en annan på andra sidan sjön. Men vem bryr sig?
Stavarna är med och det känns i kroppen att jag har dem. Skönt!
Frukost hemma och sedan checka in för London-resan i morgon...
Vi är 2 Bengt och 1 Eva som ska åka. Det har vi betalat och fått bekräftelse på. När jag ska ta ut biljetterna finns det 1 Bengt och 1 Eva. Ingen son-Bengt...
Ringa kundtjänst på resebyrån. Stängt.
Ringa flygbolag, sitta i kö 40 minuter. Bara 2 bokade.
Hittar nytt telefonnummer till Resebyå. Vänlig själ som säger att han ser 3 personer oavsett vad flygbolag säger.
Han känner sig lugn. Det gör inte jag förrän jag ser att även Bengt-sonen kan följa med.
Åker och fixar ärenden.



Lunch på Café Nytorp med maken.
Soligt och skönt vid torpet i skogen.
Väl hemma igen går jag åter in på bokningen. Nu är det 2 Bengt och 1 Eva. Ordningen återställd.
Lite för mycket drama för min smak så här innan avresa.
Nu ska jag njuta av sommarsolen och Sverige- Island och kanske lite tennis från Båstad...
Kanske skulle packa lite kläder också.
Vilken stickning ska följa med?

Inga kommentarer: