söndag 28 juli 2013

Sköna varma söndag




Vi far iväg, köper morgontidningen och drar till Sundby gård.
Vattnet är skönt svalt men inte kallt.
En kopp te väntar när jag kommer upp, serverad av maken som inte badar.
Solar rygg lite innan jag tar dopp nummer två.
Vi är lite senare än vi brukar. Då är vi ensamma, nu är det flera barnfamiljer på den lilla stranden.
Vi åker hem.



Sitter i skuggan under parasollet och stickar på en sjal. En sådan där lagom ambitiös stickning som jag inte behöver tänka, utan bara sticka.
Lyssnar på Sommar i P1 med Lars Lagerbäck. Jag lyssnar på alla, för att kanske upptäcka nåt intressant. Det är det som är tjusningen med det programmet.
Snart blir det mer fotboll, i alla fall för maken. Final i fotbollsEM mellan Norge och Tyskland.
Jag kommer nog att sticka vidare.

Inga kommentarer: