fredag 6 september 2013

Adjö till sommaren





Förra hösten hade jag inte så mycket kläder att det var någon idé att packa ner sommarkläderna. Allt fick plats och behövdes.
I år har jag återigen bytt ut garderoben storleksmässigt. Men eftersom jag nu inte går ner hela tiden, kanske bara enstaka kilon, så har jag hunnit samla på mig ordentligt med kläder.
Idag tog jag tag i detta. Hämtade upp en stor väska. Började lägga ner sådant som jag inte kommer att använda de återstående soldagarna.
Väskan får la stå kvar uppe tills allt som ska ner är tvättat och nedlagt.
Det blev inte så mycket kvar.... Men nu kan jag se vad jag behöver komplettera med och inte bara köpa på måfå... Fast det är så jag handlar oftast, impulsivt.
Det blir bäst då.
Samtidigt som det är lite vemodigt att packa ner sommaren så är det faktiskt ganska skönt att ta fram koftor och tröjor. Sådant jag inte använt på ett halvår eller i alla fall ganska lång tid. Gammalt blir som nytt igen och jag kan värdera om jag ska ha kvar eller skänka bort.
Välkommen soliga höst!

Inga kommentarer: