tisdag 24 september 2013

Regn på en tisdag

Det regnar och blåser idag.
Jag fick leta fram både sjal och vantar...


Efter jobbet åkte jag till city och Kulturhuset för att träffa Marie.
Vi träffas, fikar, stickar och dricker vin.
Det går fort att sticka en ärm med trevligt sällskap.


Hemma har jag tagit tag i mitt garnbestånd.
Jag fotograferar varje nystan och skriver in allt på ravelry.com.
Hur många meter och gram som finns i nystanet.
Det har hittills tagit mig tre timmar och då är inte första lådan klar.
Jag har 6 lådor. Och några lösa lådor. Och några påsar. Och ytterligare några lösa nystan.
Och ....
Sedan måste man också hålla på att skriva in vad som går åt när man stickat av garnet...
Nåväl, vi får väl se hur långt jag kommer.
Men det är spännande att hitta garn som jag glömt att jag har.

Inga kommentarer: