lördag 26 oktober 2013

Snobben-toppen




Min kära kollega Maggan har en gammal Snobben.
Snobben har ingen tröja, nu när det blir höst och kallt.
Tills nu.
Nu har Snobben en tröja, men får vänta en vecka tills han kan få den.
Grön mohair.


Jag har blockat kragen jag stickade i veckan. Kanske får den följa med till Dublin. Har inte bestämt mig än... Mössan som hör till ska få blommor på sig. Kanske ska sätta några små på denna också....


Nu är de teststickade sockorna klara och blockade. Mönstret syns bra och det är fint.
Packning pågår. Det är blåsigt och regnigt i Irland. Eller heter det på Irland?
Jag har i alla fall köpt flanellpyamasbyxor. Vi ska bo en natt på B&B i Ballyvaughan, på Atlantkusten dit stormen når först... Kan nog vara skönt med flanell. Och virkade ylletofflor på fötterna.
Ska i alla fall bli skönt att komma bort lite....

Inga kommentarer: