söndag 9 februari 2014

Färdig sjal





Nu är den klar; sjalen "När farmor mötte farfar" av Eddysblogg. Har teststickat mönstret, finns ej till salu idag.
Garn: entrådigt ullgarn från Ullcentrum. 79 gram
Stickor: 4 rundsticka 80 cm.


Garnet är melerat i höstfärger från grönt till brunt. Är väldigt nöjd med hur färgerna kommer fram och att spetsmönstret var lätt att komma ihåg och fint. Gör säkert en till i annan färg...


Igår startade jag en Marit från boken Sticka i romantisk lantstil. Jag hade syrenlila alpaca från Drops.
Fick dock repa upp, då jag stickar för löst. Tappade sugen totalt.


Har nu börjat på ny sjal i annat garn idag.
Ska strax börja med middagen, biff stroganoff.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Kan inte sälja mig detta sjal eftersom jag och Kielo skulle behöva en present till kommande 70-åring??Kram T