tisdag 11 februari 2014

Förbereder mig





Jag har startat en ny stickning; Fragifluttiskjerfet. Jag vet, helt obegripligt namn, det är norskt...
Hade visst något med båtar att göra och skjerfet är väl liten sjal...
Mönstret finns hos Ruthsdatter.blogspot.no/ 17 juni 2012.
Den här ska jag ta med mig när jag ska opereras i morgon på Södertälje sjukhus. Allt för att jag ska slippa fler tarmvred. Det är inte så skönt med sådant... Gör lite ont och tar tid.
Nåväl, jag är nog hemma igen på torsdag.
Jag har bakat kardemummabiscotti, också för att förhöja livskvaliteten när jag är hemma.
Då hoppas jag också få tillbaka läslusten och läsa ut någon eller några böcker.
I morse var jag och tog prover inför morgondagens operation. Otroligt nog hittades blod på första försöket. Det är inte vanligt.
Nu ska jag packa i ordning det som ska med. På återseende!

Inga kommentarer: