tisdag 3 juni 2014

Linköping en vardag

Jag är i Linköping för att vara sällskapsdam för cancersjuk väninna under behandlingen.
Jag har med mig garn och stickor för att fördriva tiden under behandlingen. Nu blev det en kortare variant, men jag stickar på.
En vanlig liten sjal får det bli.


Igår när jag kom var det soligt och skönt. Jag hade stått och fruset en extra timme på centralen i Stockholm då tåget inte gick i tid.


Innan Kjell åkte hem, åt vi lite mat. K ville inte ha något. Vi hamnade på Platå vid Stora torget, där de spelades gammal bra musik från 70-00-talet.


På onkologen var det ljust och trevligt och det fanns ett dockskåp.
Trots mitt vilande intresse var jag som ett barn när jag öppnade och tittade.


Nu inväntar vi en eventuell matlust för att då införskaffa lite sushi.
Ikväll åker jag tåget hem, om det går och i tid. Så spännande är mitt liv, tack och lov.

Inga kommentarer: