söndag 19 april 2015

Kan det bli vår snart?

I måndags träffades vi äntligen alla tre; jag, Karin och Marie. Maten och miljön på Kulturhuset är perfekt för stickning och prat.


I tisdags var jag i stan på jobb och gick förbi Observatoriekullen.


Jag fick tag på årets majblommor som kanske behöver en kofta som passar färgmässigt att sitta på.


I torsdags träffades vi på jobbet efter arbetstid för att pyssla. Jag lärde Charlotte att sticka strumpor, stickade egen, Emma virkade och Laura gjorde halsband.


I fredags fick koftan jag virkade förra vintern äntligen komma utanför huset. Den känns lite vårig.


Jag stickade klart makens strumpor.
Garn: typ Fabel, 56 g köpt på Lidl.
Stickor: 2.5 strumpstickor i trä.
Mönster: standardmönster.


Igår lördag, invigde jag uterummet med att sticka och lyssna på stickpoddar.


Idag bakade jag chokladbiscotti. Jag har hämtat ut min bakmaskin som varit på service. Nu äntligen kan jag sätta dit och ta bort redskapet utan att få rascha.


Och så är Våra klar.
Mönster: Våra, sjal, design Eddy
Garn: mohair färgat av Tant Kofta, ingår i sjalklubben. Nästan 100 g, typ 1-2 g kvar.
Stickor: 4 rundsticka






Inga kommentarer: