söndag 12 april 2015

Post påsken

Skönt med kort vecka efter påsk.
Jag börjar på Våra, Koftans och Eddys sjal och garnklubb.
Skön grön mohair.


När koftan var klar, behövdes 5 knappar. Och trots ny knapplåda och sorterade knappar så fanns inte det.


Men Mattssons band levererar.


Jag ringer till maken när jag jobbat klart i stan, sonen lanar och jag orkar inte laga mat.
Vi träffas i Gallerian, går en sväng och äter goda hamburgare på Vigårda i Moodsgallerian.


På mitt nya jobb har vi golv som matchar mina nya skor. Skönt med arbetsgivare som bryr sig om mig...


I lördags skulle vi till vänner och äta middag. Samma vänner ringer och meddelar halsfluss. Vi åker till Roslags näsby och handlar garn på Trassel. Eller inte vi, jag. Maken fotograferar tåg..


Jag kompletterar med 3 nystan merino/ull. Ett reanystan och fem hg bomullsgarn som ska virkad klänning av.


Vi åker vidare till Barkarby, så maken får se lite byggnadsarbete.


Idag, söndag, är det tydligen lakritsens dag. Äntligen!


Nu ikväll håller jag på med lövkanten på Våra. Snart klart!



Inga kommentarer: