söndag 10 maj 2015

Äntligen!

När jag var på stickcaféet i måndags stickade jag på ärm....


Nu är hela koftan klar. Newsom.
Mer info kommer när koftan är blockad och klar. Alla trådar är fästa i alla fall.
Nu ska jag försöka låta sprickan i fingret läka... Åtminstone lite.


I veckan som var, kom sommarvärmen tillbaka. En glass i min mun satt fint. Väldigt god lakritsglass.


I torsdags tog vi en promenad under lunchen, i solen.


På kvällen hade vi sommarfest på kontoret. Väldigt god mat och sällskap. Lite dans hanns också med innan jag och bästa Emma åkte hem.


Jag överraskade maken med Ben & Jerryglass. Mysigt att äta glass och se på tv i sängen.....


När vi skulle handla mat i lördags åkte vi först till Södertälje. På ditvägen såg vi att Söderbyns hembygdsförening hade öppet för fika, så vi stannade till på hemvägen. Solen sken och vi fikade i trädgården. Hemmagjorda ost och skinksmörgåsar. Osten låg i rullar, precis som när mormor gjorde finsmörgåsar på 70-talet. Nostalgi.


De säljer även konstverk av lokala förmågor.


Den här fågeln har Siv Laurell gjort.


Idag bakade jag även bröd. Surdegsrågbröd. Jättegott med nybakat.

Inga kommentarer: