tisdag 10 februari 2009

Denise har klippt till mig!

Och det är inte en dag för tidigt...Denise är alltså min frissa som jag håller fast vid och letar upp om hon skulle försvinna...Trust me!
Det vad hon som hittade något som med lite fantasi skulle kunna kallas självfall. Jag glömmer aldrig när jag klippte mig första gången hos henne. Jag hade långt hår som jag tvingade henne att klippa kortare och kortare och när det var lagom kort, så sa hon: Det hände nåt med ditt hår....(?!?!) Det ser ut som om du har självfall....
Och den som känt mig i mitt tidigare liv vet att det enda självfallet jag har haft är det spikraka nedåt.
Förstår ni varför jag hänger fast vid denna frissa med näbbar och klor.
Väl på salongen efter ca 5 månader från förra gången så får jag veta att de har ansvar för hår på Melodifestivalen, och som den nörd jag är, frågar jag om allt....
Måste beställa tid igen om inte allt för lång tid så jag får allt berättat för mig.
Just när jag blev klar, kommer det in en tjej och sätter sig i stolen bredvid, Amy Diamond. Nu skulle sonen varit med! Men snäll mor som jag är berättar jag allt för honom när jag kom hem.

På väg till frissan gick jag in i en affär som jag bara läst annonserna från; Koffert på Humlegårdsgatan. Underbar affär med en massa fina saker och fantastiskt nog även dockskåpssaker. Kunde idag frånhålla mig att inhandla något "livsviktigt", men kanske nästa gång...

Inga kommentarer: