måndag 23 februari 2009

Tapetsering mm

Här är helgens stickade mössor. I fredags gjordes en marinblå, i lördags, en till marin och den ljusare blå och den cerise gjorde jag igår.

Melodifestivalen är ganska lagom långt för att göra en mössa och efter det kommer spårlöst försvunnen, men då hanns det bara med en halv, det är bara 45 minuter...Nu ska jag bara göra en randig av resterna på detta garnet, så får jag börja med nåt annat sen....Och åka och lämna allt till Hjälpstickan.

Det är bäst ni håller i er, men jag har tapetserat hallen på våning 2 och sen lite till...Det känns nästan som om jag skulle kunna bli färdig, ja inte nästa vecka, men kanske till sommaren, om nåt år eller så... Jag fick i alla fall bort den stora kartongen som allt legat i, för smådelarna ligger nu i en papperspåse....Det gäller bara att bestämma sig för vilken tapet som ska vara var och vad man ska ha rummet till, sen så är det klart! NOT!!!

Sen ska det till lister i tak och golv, trappa mellan planen, elen ska det dras ledningar till, golv ska läggas, parkett ska slipas...Vi pratar nu om ett dockhus, men det är samma jobb som ska göras men i skala 1:12.Men jag tänkte att om jag pratar om det här på bloggen så måste jag ta tag i det....


Här är veckans bok. Jag gillar Anna Jansson. Har läst en hel del av henne förut så det känns som om man känner alla poliserna i boken.

Kan också meddela att jag till slut kom igenom förra veckans bok. Den var rätt bra trots allt och hade inget självklart slut.


Inga kommentarer: